Novinky a akcie e-mailom
Chcete od nás dostávať novinky priamo na váš e-mail?
Táto stránka je chránená službou reCAPTCHA. Zistiť viac.
Informácie získané prostredníctvom Google reCAPTCHA podliehajú Pravidlám ochrany osobných údajov a Zmluvným podmienkam spoločnosti Google a používajú sa všeobecné bezpečnostné účely (nepoužívajú sa na prispôsobenú reklamu spoločnosti Google).

BEŽECKÁ 100 KM PRESPÁVAČKA

Konečne prišla jar a ja  nedočkavo sledujem snehovú pokrývku a neviem sa dočkať na nové bežecké a fast packingové dobrodružstvá. Už minulý rok som sa začala viac orientovať na viacdňové  akcie- preteky, rýchle prechody, FKT...

obr03
Tento rok mám v pláne samé lahôdky a tak treba poctivo trénovať. Keďže korona stále úraduje, viacdňovky s ubytovaním nie sú možné a tak začínam plánovať akcie so spaním vonku. Ako ináč naľahko. Plán padá na Veľkonočné sviatky. Bežať takmer z domu na Záruby, prespať, ráno dokúpiť palivo v Plaveckom Mikuláši a späť domov. Dokopy krásnych 100 kilometrov, plán je niekde medzi 24-26 hodinami aj so spánkom. Ani sa neflákať, aj sa vedieť večer postaviť ku sporáku a chystať deťom večeru....  Máme za sebou pár krásnych 20 stupňových dní, vyzerá to sľubne až na to, že odrazu sa predpoveď mení a na víkend hlásia v noci mínusové teploty a sneh!!! Plán sa už meniť nedá a tak prekopávam výbavu. Ruksak s jedlom, pitím a spaním môže byť maximálne 20 litrový.

Sir Joseph Minim
Spacák mám najmenší a najľahší na trhu Sir Joseph Minimis. Akurát do dlane. Ale komfort teplota 10 stupňov, to asi nevydržím.. Radím sa v yak&rysy a spoločne vyberáme bivy vak Sir Joseph. Dostávam inštrukcie ku používaniu, pribalím karimatku, rovnakú ako som zabudla na pretekoch 1000 miles of adventure.

Obr01 Obr02

Piatok 15:00 vyrážame na trasu. Začína to sľubne, slniečko svieti, celý výlet pred nami. Spanie rozmýšľame nad Amonovou lúkou, Mon repos, alebo sedlo Záruby. Prvé dve možnosti sú už obsadené potúženými skupinkami. Takže je to jasné, v lese, na kľude.. prichádzame tam okolo 1 ráno. Nájdeme si rovné miesto, rozkladám spacák, bivy vak. Predpoveď na noc a ráno je 0, pocitovo -4.
Teplota je zatiaľ prijateľná ale vietor naznačuje zmenu počasia.

obr04 obr05

Dopĺňame kalórie a nastavujem budík. Zaspím, ale o chvíľu má zobudí zima. V obchode spomínali, že ak bude zima, bivy vak mi urobí maximálnu izoláciu od tepelnej straty, ale nesmiem sa v ňom zapnúť úplne, pretože potom sa mi tam nakondenzuje voda z dýchania. Vak zapínam na 90%, nechám vystrčený iba nos. To už je niečo iné. Telo sa zahrieva a ja zaspávam.
Budíme sa do veterného rána s ľadovými krúpami. Rozhodla som sa, že hneď ako vyleziem zo spacáku dám si pár koleciek na rozohriatie a potom budem baliť. Ako spodnú vrstvu prvý raz skúšam tričko La Sportiva s dlhým rukávom. Včera nesklamalo, aj keď som ho celé prepotila, vyschlo na mne takmer hneď.

La Sportiva Dash Long Sleeve WTeraz v kombinácii s vetru a vode odolnou bundou La Sportiva, držia teplo ktoré som vyrobila a aj v týchto drsnejších podmienkach dokážem v kľude zbaliť veci.

Iliad Gtx Jkt W
Na raňajky si dávame východ slnka na Čele a Veterline a môžeme zbiehať po raňajky v Plaveckom Mikuláši.

obr06 obr07

Výlet sa nám podaril, po 100 kilometroch cítime to čo vždy hľadáme.